„Subaru“ – 50 metų trunkantis karaliavimas keturiais ratais varomų automobilių rinkoje
Lygiai prieš 50 metų „Subaru“ pradėjo savo kelionę tapti pasaulyje pirmaujančia keturiais ratais varomų automobilių gamintoja. „Subaru Leone 4WD“ buvo pirmasis tokio tipo automobilis: praktiškas ir išmanus universalas, jungiantis lengvojo automobilio teikiamą vairavimo komfortą ir visureigio našumą. Tai buvo pirmasis, bet anaiptol ne paskutinis tokio tipo automobilis – iki šiol yra pagaminta daugiau nei 20 milijonų „Subaru“ keturiais ratais varomų automobilių.
Aštuntojo dešimtmečio pradžioje „Subaru“ gavo užklausą iš Japonijos bendrovės „Tohoku Electric Power Company“: „Begalė mūsų klientų ir objektų yra vietose, kurios žiemą yra užpustomos ir sunkiai privažiuojamos. Mūsų darbuotojai turi vykti į jas atlikti remonto ir priežiūros darbus. Ar galit sukurti keturiais ratais varomą universalą, kuris patenkintų mūsų poreikius?“
„Subaru“ kūrėjai priėmė šį iššūkį ir 1972-ųjų vasarą „Subaru“ pristatė serijinei gamybai skirtą sprendimą, turėjusį išspręsti elektros energijos bendrovės problemą – „Subaru Leone 4WD“. Tai buvo pirmasis pasaulyje serijinės gamybos automobilis, sujungęs to meto visureigių charakteristikas su kompaktišku dydžiu ir puikiu praktiško lengvojo automobilio teikiamu vairavimo komfortu.
Novatoriška technologija iš Japonijos
Bendrovė „Tohoku Electric Power Company“ neatsitiktinai kreipėsi į „Subaru“ su prašymu sukurti keturiais ratais vartomą automobilį. Jau tuo metu „Subaru“ buvo žinoma kaip naujausių technologijų pradininkė, ypač kalbant apie inovatyvius jėgos agregato ir variklių sprendimus.
„Subaru Leone“ modelis buvo pristatytas 1971 m. rudenį ir turėjo pakeisti prieš penkerius metus išleistą „Subaru 1000“, kuris buvo vienas pirmųjų Japonijos priekiniais ratais varomų automobilių modelių. Tai taip pat buvo pirmasis „Subaru“ modelis su „Boxer“ tipo varikliu. Žemas variklio svorio centras pagerino automobilio vairavimo savybes, o maža vibracija užtikrino didesnį vairavimo komfortą. Avarijos atveju variklis pažemėdavo ir palysdavo po automobiliu, o tai padidina vairavimo saugumą.
Beveik iš karto po „Subaru 1000“ gamybos pradžios „Subaru“ inžinieriai pradėjo kurti keturiais ratais varomo automobilio brėžinius.
Ateities link
Pirmasis keturiais ratais varomas prototipas buvo pagamintas 1969 m. ir buvo paremtas „Subaru 1000“ universalo modeliu. Tuo metu keturių ratų pavara buvo anaiptol ne naujiena, tačiau tai vis dar buvo mažai išbandyta lengvųjų automobilių savybė. Keturių ratų pavara iki tol daugiausia buvo skirta visureigiams, kuriuos iki tol naudojo ir „Tohoku Electric Power Company“.
Tačiau visureigiai nebuvo labai patogūs. Jų vairavimo savybės anaiptol nebuvo tobulos, o dėl šalto salono darbuotojai pakeliui iki darbo sustingdavo į ledą. „Tohoku“ tikėjosi, kad bus sukurtas modernus lengvasis automobilis – išmanusis universalas, kuris būtų saugus įprastuose keliuose, bet patikimai važiuotų nepriklausomai nuo oro sąlygų ir vairavimo platformos. Šis noras buvo išreikštas „Subaru“.
Iš viso buvo pagaminti aštuoni keturiais ratais varomi universalai „Subaru 1300“ modelio pagrindu. Iš esmės jie buvo varomi priekiniais ratais su perjungiama galinių ratų pavara, o jų prošvaisa buvo šiek tiek aukštesnė nei standartinio „Subaru 1300“ modelio. Automobiliai buvo paruošti pristatyti 1971 m. ir tapo prototipais ateities modeliams.